Colbrand's eerste deelname aan Gulfood is er één om in te lijsten. Het nieuwe eigen merk Holland’s Finest is er gelanceerd en het aantal vervolgafspraken met prospects van over de hele wereld overtreft alle verwachtingen. Colbrand's CCO Mario van Stijn is dan ook meer dan tevreden: "Met Holland's Finest hebben we een compleet nieuwe doelgroep kunnen aanspreken waarvoor private label productie geen optie is. We zijn blij dat dit nieuwe merk daadwerkelijk bij die doelgroep in de smaak valt."

Vol trots presenteert Colbrand een nieuwe mijlpaal in de nog jonge historie. Het eigen internationale merk Holland's Finest wordt vandaag gelanceerd op Gulfood, de grootste foodbeurs ter wereld die nu plaatsvindt in Dubai. "Onder dit nieuwe merk brengen wij broodbeleg, ontbijtgranen en siropen van eigen receptuur op de internationale markt", stelt Mario van Stijn, CCO van Colbrand. "Hiermee maken wij het buitenlandse retailers gemakkelijker om onze heerlijke, typisch Nederlandse producten aan hun klanten aan te bieden."

Tijdens de SIAL-beurs in Parijs merkten we het al: de internationale belangstelling om onze oer-Hollandse producten te integreren in de lokale eetcultuur neemt sterk toe. Dus niet alleen bij de vele Nederlanders die in het buitenland wonen en heimwee hebben naar een boterham met vlokken of hagelslag.

De typisch Nederlandse producten als hagelslag en vlokken van Colbrand spraken enorm tot de verbeelding op de internationale beurs SIAL in Parijs. Voor de een was het een nostalgische trip down memory lane, voor de ander een compleet nieuwe ervaring. Daarnaast presenteerde Colbrand een wereldprimeur: een nieuwe lijn siropen met minder of zelfs helemaal geen suiker.

Hagelslag op crêpes, muisjes op petit-fours, vruchtenhagel op baguettes, vlokken op croissants… Ook internationaal zijn de toepassingen van deze typisch Nederlandse producten eindeloos. Dat laat Colbrand zien op de foodbeurs SIAL die in oktober in Parijs plaatsvindt. Bezoekers kunnen niet alleen het broodbeleg en patisserie toppings proeven, ook de nieuwe, eigen siropen worden gepresenteerd.

Bij Colbrand hanteren we vanzelfsprekend de strengste voorschriften op het gebied van voedselveiligheid en leggen we onszelf hoge kwaliteitseisen op. We zijn er bijzonder trots op dat dit nu ook officieel is bevestigd met het keurmerk FSSC. Na een maandenlange voorbereiding is Colbrand deze week tijdens de 4-daagse audit met vlag en wimpel geslaagd.

Typisch Nederlandse producten zoals hagelslag, vlokken en muisjes slaan ook buiten onze landsgrenzen enorm aan. Dat bleek eind mei maar weer op de PLMA, de grootste private label beurs ter wereld. Of bezoekers nu uit Engeland, de VS of Israël kwamen, na een proeverijtje bij de stand van Colbrand gingen ze zonder uitzondering geïnspireerd weer de beursvloer op.

Vanwege ATEX-veiligheid koos Colbrand voor een volledige vernieuwing van zijn suikermaalproces, de basis voor oer-Hollands broodbeleg als hagelslag en vruchtenhagel. Door de oude en nieuwe installatie gelijktijdig te laten draaien kon het bedrijf binnen een half uur geruisloos overschakelen.